Body Mass Index´

publicerat i Vardagsglimtar,;
 BMI? Det stör mig så grymt mycket att jag ens bryr mig
om dem siffrorna. Vet inte alla formler som ligger bakom en korrekt
uträkning, men genom att bara skriva min längd + vikt så kan
åtminstone en miljard hemsidor tro sig veta om jag är;
 
- Undernärd, normal, eller överviktig?
(...19-30...)
 
Vissa uträkningar kan även slänga ur sig kroppens fettprocent?
What? Vart tar musklerna vägen? Kroppens former? Olika skelett, benstommar?
 
Ditt Resultat
          Ditt BMI: 25,8
Underviktig Idealvikt Övervikt Fetma
< 19 19-25 26-30 > 30
          Din fettprocent: 30,9 %
Normal Idealvikt Övervikt
20 - 30% 31 - 33% > 33%
 
Så ovettigt att lägga ner energi.
 Fitnessmänniskor vs fetma, same/same but diffrent.
 
 Ska blanda iordning en proteinshake, för natten, & sen sova.
Kvällen har bjudit på löpning & pw med syrran, 15 km, och imorgon
vaknar jag upp till ett styrkepass, rygg/mage tror jag det står på schemat,
och sedan jobba 13.- 21.15.. Kan gå!
 
 
 
 
Gott & effektivt kaseinprotein, rekommenderar det gärna,
Strawberry/wild strawberry! Söt smak, men inte lika överdrivet söt
som vassleproteinet kan vara,
 
Kolhydrater - 4,5g/100g , helt okay för lchf!

Kommentera inlägget här :